X
تبلیغات
زولا
جمعه 20 اسفند 1395 @ 23:22

مزایای بازاریابی محتوا نسبت به تبلیغات

مزایای بازاریابی محتوا نسبت به تبلیغات


امروزه بازاریابی محتوا نقش عمده ای در جذب ترافیک وب سایت خواهد داشت. بازاریابی محتوا شاید بهترین گزینه برای فروش محصولات سایت بدون هزینه کردن باشد. در بازاریابی محتوا شما می توانید خدمات سایت و مزایای محصولاتتان را در قالب محتوای رایگان و با ارزش در اختیار کاربران خود قرار دهید. به جرات می توانم بگویم که بازاریابی محتوا یکی از بهترین شیوه های تبلیغات اینترنتی است.

 

در بازاریابی محتوا کاربر به میل و اراده ی خود به محتوای سایت شما دسترسی پیدا می کند یعنی کاربر دنبال آن چیزی که هست در موتور جست و جوی گوگل می گردد و اگر سایت شما در رتبه ی خوبی باشد به سایت شما وارد می شود و می تواند از خدمات سایت شما با خبر شود. در حالی که در تبلیغات اینترنتی شامل هزینه ممکن است خدمات شما به اجبار به کاربران تحمیل شود البته در بعضی از مواقع به این شکل است. در بازاریابی محتوای نیاز چندانی به هزینه های گزاف کردن نیست و در بسیاری از مواقع شما می توانید در قالب محتوای متنی با کاربران خود ارتباط برقرار کنید.

ولی در تبلیغات شما لازم است در بعضی مواقع مثل تبلیغات کلیکی هدفمند  هزینه های بالایی را پرداخت کنید تا نتیجه حاصل به سود شما باشد.

امروزه در بازاریابی محتوا رقابت های بسیاری را بین برندهای مطرح می توان دید. از این رو شما برای موفقیت در بازاریابی محتوا باید محتوای با کیفیت خود را در دیگر قالب های موجود یعنی مثلا محتوایی در قالب صوت یا تصویر تولید کنید که برای کاربر جذاب تر و مشاهده ی آن راحت تر باشد.

 

مزایای بازاریابی محتوا:

بازاریابی محتوا اولا باعث افزایش ترافیک شما می شود. یعنی اگر شما محتوای خود را در جاهای مختلف مثل انتشار مقاله در فروم ها یا اشتراک آن در شبکه های اجتماعی پخش کنید کاربر با دیدن مطلب شما اگر مشتاق شود مجبور است به سایت شما وارد شود.

دوما بازاریابی محتوا باعث بهبود سئوی سایت شما می شود. وقتی شما با تولید محتواهای مختلف ورودی بیشتری می توانید از گوگل دریافت کنید مسلما روی سئوی سایت شما می تواند تاثیر گذار باشد. به گفته گوگل که می گوید محتوا پادشاه است باید به این قضیه پی برد که گوگل از محتوای خوب و با کیفیت خوشش می آید.

سوما بازاریابی محتوا باعث معروف شدن برند شما می شود. چگونه ممکن است؟ مثلا شما در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت می کنید و مطلبی را در مورد یکی از جدیدترین الگوریتم های گوگل منتشر می کنید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید. زمانی که کاربری با محتوای شما روبه رو شود و برایش مفید و ارزشمند باشد مطلب شما را به اشتراک می گذارد و با این کار شما را به کسان دیگری معرفی می کند. وقتی آن کاربر و دیگر کاربران محتوای شما را ببینند اگر محتوا برایشان جذاب باشد حتما به فکر این می افتند که نویسنده ی آن چه کسی است و  می تواند چه توانایی هایی را داشته باشد. از این رو وارد صفحه یا وب سایت شما می شوند و همین باعث می شود با خدمات و محصولات شما هم آشنا شوند.

 

بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوا برای مخاطبان خود با در نظر گرفتم نیاز آن ها. پس قبل از تولید محتوا هدفتان را از تولید محتوا مشخص کنید و بدانید به چه منظور می خواهید محتوا تولید کنید. محتوای با ارزش تولید کردن خیلی بهتر از این است که شما محتوای طولانی تولید کنید ولی ندانید برای کی آن را تولید کرده اید.

 

منبع : همیار وب

نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.