زین شاپ - بزرگترین فروشگاه اینترنتی

بزرگترین فروشگاه اینترنتی شامل فروش اینترنتی کیف و کفش و لباس و زیورآلات و عطر و ادکلن و عروسک جناب خان و لوازم خانگی و .... .

زین شاپ - بزرگترین فروشگاه اینترنتی

بزرگترین فروشگاه اینترنتی شامل فروش اینترنتی کیف و کفش و لباس و زیورآلات و عطر و ادکلن و عروسک جناب خان و لوازم خانگی و .... .

مراحل و اصول کسب درآمد از اینترنت

بازار کار همیشه برای افراد خلاق و نوآور فرصت‌هایی دارد که با تلاش و پشتکار می‌توان از این فرصت‌ها کسب و کار موفقی راه‌اندازی کرد. در حال حاضر، شروع کسب و کار اینترنتی بهترین بستر برای کسب درآمد با هر میزان از سرمایه‌ است. شاید فکر کنید که در این مطلب اغراق شده است اما این گونه نیست و تجربه هزاران کارآفرین اینترنتی و فریلنسر ثابت کرده است با دنبال کردن چند مرحله به راحتی می‌توان کسب درآمد از اینترنت را عملی کرد.

مراحل و اصول کسب درآمد از اینترنت

مراحلی که در ادامه این مطلب برای کسب درآمد از اینترنت خواهید خواند، مراحلی کلی هستند که هر فردی می‌تواند به آن عمل کند؛ پس برای انتخاب نام کسب و کارتان آماده شوید.

۱. یک نیاز پیدا کنید و آن را برطرف کنید

یک نیاز پیدا کنید و آن را برطرف کنید

بیشتر بخوانید:

راه‌های کسب درآمد آنلاین را بهتر بشناسیم

بسیاری افراد که در حال شروع کسب و کار یا تولید محصولی هستند، یک اشتباه بزرگ را مرتکب می‌شوند؛ آن‌ها اول تمرکزشان را روی محصول یا خدماتشان می‌گذارند و بعد به سراغ بازار هدف می‌روند. در واقع باید اول مشتری‌ را پیدا کنید، بعد برای مشتری محصول یا خدمت مورد نیازش را تامین کنید.

پیدا کردن نیاز‌های مردم در اینترنت کار آسانی است. کافی است بدانید مردم در اینترنت به دنبال چه هستند و در چه زمینه‌ای مشکل دارند. اگر نمی‌دانید چطور نیازها را در اینترنت پیدا کنید، برای شما چند راهکار داریم:

  • در انجمن‌های اینترنتی بچرخید و ببینید مردم چه سوال‌هایی می‌پرسند؛ به دنبال حل چه مشکلاتی هستند و به چه محصولی نیاز دارند.
  • از ابزارهای آماری که کلید واژه‌های بیشتر جستجو شده در موتورهای جستجو را نشان می‌دهند استفاده کنید. یادتان باشد آن‌هایی را انتخاب کنید که سایت‌های کمتری در رقابت باشند.
  • هر نیازی که فکر می‌کنید می‌توانید از آن کسب درآمد کنید را یادداشت کنید و کسب و کارهای موجود مرتبط را جستجو کنید. اگر کارهایی از قبل انجام شده است، ببینید رقبا چه کارهایی می‌کنند و شما می‌توانید چه بهبودی در محصول یا خدمت موجود بدهید.

۲. محصولتان را برای فروش توصیف کنید

محصولتان را برای فروش توصیف کنید

برای کسب درآمد از اینترنت باید بتوانید مشتری را قانع کنید محصول شما ارزش خرید دارد. در واقع جستجوی مشتری برای محصول تا خرید و رسیدن محصول به دستش، یک فرایند است که هر مرحله باید برنامه‌ریزی شود. برای راحت شدن برنامه‌ریزی بهتر است مانند مشتری فکر کنید. با این دیدگاه بهتر می‌توانید روی ارتقای کسب و کارتان تمرکز کنید. چند راهنمایی کوتاه برای توصیف بهتر محصول:

  • تیترهای جذب کننده بنویسید.
  • مشکل یا نیازی را که محصولتان رفع می‌کند توصیف کنید.
  • خلاقیت خودتان را در حل نیاز نشان دهید.
  • درباره محصول و مزیت‌ها توضیح دهید.
  • پیشنهاد و تضمین دهید.
  • با روش‌هایی مثل تعیین زمان، خرید را برای مشتری ضروری کنید.

۳. سایت را طراحی و راه‌اندازی کنید

سایت را طراحی و راه‌اندازی کنید

بیشتر بخوانید:

۶ نکته مهم که برای طراحی وب سایت تجاری باید بدانید

حالا که جامعه هدف را شناختید، محصول خودتان را برای عرضه آماده دارید و فرایند خرید را طراحی کرده‌اید، باید وب‌سایت کسب درآمد از اینترنت خودتان را بسازید. در طراحی سایت به چند نکته باید توجه کرد؛ اول این که طراحی باید ساده باشد و مخاطب را گیج نکنید. حداکثر ۵ ثانیه وقت دارید تا نظر مشتری را جلب کنید؛ با اشتباه در طراحی مشتری می‌رود و شاید دیگر بازنگردد. در ادامه چند نکته بیشتر که باید در راه‌اندازی سایت در نظر داشته باشید:

  • در کل سایت از یک یا حداکثر دو فونت استفاده کنید.
  • منوی اصلی سایت باید واضح و در همه صفحات قابل دسترسی باشد.
  • فقط در صورتی از تصاویر، ویدیو و صدا استفاده کنید که باعث بهبود انتقال پیام شما شود.
  • راهکاری در نظر داشته باشید که شماره موبایل یا آدرس ایمیل مشتریان را جمع‌آوری کنید.
  • طراحی باید به شکلی باشد که مراحل خرید آسان و با چند کلیک تمام شود.
  • سایت شما مثل ویترین مغازه شما است، پس زیبایی و مشتری‌پسند بودن یادتان نرود.

۴. با موتورهای جستجو مشتری را به سایت خود بکشانید

با موتورهای جستجو مشتری را به سایت خود بکشانید

بهترین روش جذب مشتری جذب مشتری در اینترنت، قرار گرفتن سایت در صفحه اول نتایج جستجو گوگل است. برای این که در صفحه اول و رتبه‌های بالاتر قرار بگیرید باید چند کار انجام دهید، اول باید وبسایت شما دارای تعداد صفحات کافی باشد. متداول‌ترین روش افزایش تعداد صفحات، وبلاگ نویسی است. درباره محصول یا خدمات کسب و کارتان مطالبی بنویسید و منتشر کنید. اگر تعداد زیادی محصول دارید درباره هر کدام توضیح دهید. همه روش‌ها و تکنیک‌های بیشتر دیده شدن در گوگل همه در یک کلمه می‌گنجد: سئو (SEO).

بیشتر بخوانید:

۶ راهکار ساده برای بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو

سئو به معنای بهبود وبسایت برای موتورهای جستجو است و بحث گسترده‌ای است که موفق شدن در آن هم به سرعت اتفاق نمی‌افتد. یک راه حل سریع برای رسیدن به صفحه اول گوگل، استفاده از سرویس تبلیغات گوگل با نام ادوردز (AdWords) است. با این خدمات می‌توانید خود را خیلی راحت و موثر در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، در معرض دید گروه هدف خود قرار بدهید.

با توجه به تحریم‌هایی که گوگل به واسطه سیاست‌های آمریکا، علیه کاربران ایرانی وضع کرده است، اگر بدون داشتن تجربه و آشنایی کافی با قوانین تبلیغات در گوگل و دانستن راه‌های ثبت آگهی در AdWords اقدام به راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی کنید، ممکن است گوگل پس از آگاهی از آدرس IP و اصالت ایرانی تجارت شما، نام دامنه‌ و همچنین حساب کاربریتان را برای همیشه در لیست سیاه قرار بدهد. بهترین روش برای استفاده از این ابزار قدرتمند، ثبت سفارش کمپین تبلیغاتی از طریق وبسایت پیمنت۲۴ است.

۵. با لینک گرفتن شهرت و اعتبار به دست آورید

لینک دهی

مردم از اینترنت برای پیدا کردن اطلاعات استفاده می‌کنند. پس باید محتوایی داشته باشید که قابل انتشار در شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت‌های دیگر باشد. لینک گرفتن از سایت‌های دیگر در ارتقا رتبه شما در گوگل بسیار تاثیرگذار است. در ادامه چند راهنمایی آسان و عملی برای لینک گرفتن از منابع مختلف:

  • محتوای با ارزش و تخصصی مرتبط با محصول خودتان به صورت مقاله، فیلم یا هر فرمت دیگر بسازید و آن را شبکه‌های اجتماعی یا هر بستر محتوایی دیگر منتشر کنید.
  • در مطالب وبسایت خودتان گزینه ارسال برای دوستان برای به اشتراک‌گذاری قرار دهید.
  • در بحث‌های انجمن‌های اینترنتی یا گروه‌های مرتبط با محصولتان شرکت کنید و فعال باشید.

۶. بازاریابی ایمیلی را اجرا کنید

بازاریابی ایمیلی را اجرا کنید

بیشتر بخوانید:

بازاریابی اینترنتی را با این هفت عادت متحول کنید

یکی از مهم‌ترین دارایی‌ها برای کسب درآمد از اینترنت ، فهرست ایمیل یا شماره موبایل مشتریان بالقوه است. در طراحی سایت امکان عضویت و در کنار آن امکان دریافت خبرنامه برای مواردی مثل اطلاع از محصولات جدید را فراهم کنید. در ادامه چند مزیت بازاریابی ایمیلی:

  • رابطه خود را با مشتریان تقویت می‌کنید تا شما را فراموش نکنند.
  • بازخورد این روش بازاریابی، ۱۰۰ درصد قابل پیگیری است.
  • این روش به دلیل هدفمند بودن تاثیر بیشتری نسبت به تبلیغات معمول دارد.

۷. فروش خود را افزایش دهید؛ تکنیک‌های بیش فروشی و تکرار فروش

تکنیک های افزایش فروش

برای موفقیت در کسب درآمد از اینترنت باید استراتژی فروش داشته باشید. یکی از استراتژی‌ها باید حفظ مشتریان باشد. حداقل ۳۶ درصد از افرادی که یک بار از شما خرید کنند دوباره از شما خرید خواهند کرد. پس باید بتوانید اولین فروش را که سخت‌ترین مرحله هم هست، عملی کنید.

یکی از استراتژی‌ها برای فروش بیشتر، استفاده از تکنیک‌های بیش فروشی (upselling) و تکرار فروش (back-end sale) است. بیش فروشی یعنی برای خرید یک پیراهن ۱۰۰ هزار تومانی به فروشگاهی مراجعه می‌کنید و فروشنده شما را متقاعد می‌کند یک پیراهن ۳۰۰ هزار تومانی بخرید! در این روش مشتری به خرید محصول گرا‌ن‌تر یا محصولات دیگر ترغیب می‌شود. تکنیک تکرار فروش هم یعنی کاری کنید مشتری بعد از خرید محصول اول دوباره از شما خرید کند. در کسب و کار اینترنتی پیاده کردن این تکنیک‌ها به راحتی امکان‌پذیر است. چند نکته برای افزایش فروش اینترنتی:

  • برای محصولات خود کوپن تخفیف الکترونیک بسازید. برای مثال، کوپن خرید برای خرید اولی‌ها.
  • در کنار هر محصول یا در صفحه تشکر از خرید، محصولات مرتبط به مشتری نشان دهید.
  • به مشتری‌ها پاداش دهید. هرچه به مشتری احترام و قدردانی بیشتری نشان دهید، مشتری وفادارتر خواهد بود.

اینترنت دنیایی همیشه در حال تغییر و تحول است. با این حال اصول و مراحل اصلی کسب درآمد از اینترنت تغییر زیادی نکرده است. اگر می‌خواهید کارآفرینی اینترنتی خودتان را شروع کنید، از این مراحل پیروی کنید و مطمئن باشید موفق خواهید شد. اگر به تازگی در حال کسب درآمد از اینترنت هستید با نگاهی به این مطلب مطمئن شوید گامی را نادیده نگرفته‌اید یا اقدام اشتباهی انجام نداده‌اید. کسب درآمد از اینترنت کار سختی نیست، فقط باید اصول آن را بیاموزید و کمی پشتکار به خرج دهید. اگر کسب و کار شما مبتنی بر یک مهارت آزادکاری (فریلنسر) یا مشتریانی خارج از کشور دارید، نگران نقد کردن درآمد ارزی نباشید، پیمنت۲۴ برای مشکلات نقد کردن درآمد ارزی شما هم راه حل دارد.

شما چه نیازهایی را می‌بینید و چه ایده‌هایی برای کارآفرینی اینترنتی دارید؟

منابع : marketingmagnet , wswbbsjavid.garshasbi,

 themarketingprojavidkasbokarsiterojit.page.tl,

 kasbokarmarketinglandbusiness2020kareonlineGoSEOedublogs.org   

هاست با کیفیت و مطمئن چیست؟

خرید هاست مناسب و امن یعنی تهیه یک محل تجاری واقعی در دنیای مجازی که چند اِلِمان مهم باید در آن رعایت شده باشد. اول از همه باز بودن محل کسب و کار شما به صورت ٢٤ ساعته و خدمات دهی سریع به مراجعه کنندگان. امنیت محل کسب شما بسیار مهم است زمانی که هاستی را می خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که امنیت، سرعت و پایداری هاست بسیار مهم هستند.

در واقع ما بر این باوریم هنگامی که استارت آپ ها و شرکت های بزرگ تصمیم می گیرند برای خود یک هاست خریداری کنند تا با راه اندازی وب سایت کسب و کار خود را به صورت جدی رونق ببخشند و سیستم های گسترده بازاریابی اینترنتی را برای خود پیاده سازی کنند همواره هاست های صد مگابایتی و حتی یک گیگابایتی هم پاسخگوی نیاز های آن ها نخواهد بود و این سرویس ها معمولا باعث محدود شدن برخی از کسب و کار های اینترنتی شده است و از فکر به پیشرفت باز مانده اند،

در چنین شرایطی ما در میزبان فا با تهیه سرور ها و تجهیزات پیشرفته و بهینه سازی آن ها و تجهیز آن ها به تکنولوژی های پیشرفته، قادر شدیم برای اولین بار در کشور هاست هایی را ارائه کنیم که به صورت پیشفرض از ده گیگابایت به بالا فضا در اختیار داشته باشند و منابع مدیریت شده ای نیز در اختیار داشته باشند تا تمام کسب و کار های اینترنتی قادر باشند بدون هیچ نگرانی از اتمام منابع هاست برای توسعه کسب و کار خود برنامه ریزی کنند،

همچنین جهت جلوگیری از پرداخت هزینه های زیاد توسط استارت آپ ها و کسب و کار های نوپا برای اولین بار در کشور، سرویس های هاست ماهانه، هاست سه ماهه، هاست شش ماهه و هاست سالانه را ارائه نمودیم،

 همچنین میزبان فا اخیرا برای جلب اعتماد مشترکین درمورد کیفیت خدمات ارائه شده سرویس های هاست رایگان سی پنل cpanel را به صورت کاملا مجانی ارائه نموده است، شما با ثبت هاست رایگان در میزبان فا قادر هستید تا ۳۰ روز کیفیت سرویس های میزبان فا را مورد بررسی قرار دهید و سپس نسبت به خرید هاست و دامنه رایگان اقدام نمایید، با خرید هاست مطمئن از میزبان فا می توانید محل کسب و کارتان را تحت نظر تیم حرفه ای میزبان فا راه اندازی کنید و با خیالی آسوده فقط به کسب درآمد خودتان فکر کنید. در زمانی که سوالی در بخش پشتیبانی میزبان فا ثبت می شود تمام تیم تا رفع آن مشکل در کنار شما خواهند بود، علاوه بر این ما منابع آموزشی ویدئویی و برنامه ریزی شده بسیاری برای راهنمایی شما جهت بهره برداری صحیح از سرویس ها تدارک دیده ایم، کافیست که فقط یک بار طعم میزبانی حرفه ای را تجربه کنید.

 

خرید هاست با کیفیت دغدغه خیلی از افرادی که قصد راه اندازی یک وب سایت اینترنتی را دارند است. هاستی که با کیفیت و مطمئن باشد یکی از مهمترین مواردی است که برای راه اندازی یک سایت اینترنتی باید به فکر آن باشید. مهمترین عوامل برای خرید هاست مطمئن و با کیفیت سرعت، پایداری، امنیت و پشتیبانی آن است. به دلیل مهم بودن این موضوع قصد دارم در این مقاله شرکت های ارائه دهنده هاستینگ ایران را مورد نقد و بررسی قرار دهم تا هر کسی بتواند بهترین شرکت را برای میزبانی سایت خود انتخاب کند.

 

یک هاست خوب چه امکاناتی دارد؟

همانطور که در بالا اشاره کردم هاست با کیفیت و مطمئن باید پایدار، پر سرعت، با امنیت بالا و دارای پشتیبانی خوب باشد. اما یک سری مواردی وجود دارد که در انتخاب یک هاست خوب باید مد نظرتان باشد مثل میزان فضا، پهنای باند و سازگاری که در تمام هاست ها مشترک است. ولی امکاناتی که هر شرکت هاستینگ روی هاست های خود ارائه می دهد متفاوت است. در ادامه امکانات یک هاست کامل را عنوان می کنم و توضیحاتی را در مورد هر یک به شما می دهم.

 

1.فضای میزبانی

فضای میزبانی به میزان فضای هاست می گویند. یعنی به اندازه مجاز می توانید فایل های خود را روی هاست خود آپلود کنید. فضای میزبانی بستگی به نوع سایت و میزان فایل های شما دارد. البته یک سری از شرکت های میزبانی وب در ایران محدودیتی در این مورد روی سرویس های خود اعمال می کنند.

 

2.پهنای باند

به مقدار ترافیک مصرفی سایت پهنای باند می گویند. مثلا مقدار بازدیدی که از سایت مورد نظر می شود یا تعداد فایل هایی که از سایت مورد نظر توسط کاربران دانلود می شود. معمولا پهنای باند به صورت ماهانه روی سرویس های میزبانی وب ارائه می شود و بر حسب گیگابات هم است.

 

3.اد آن دامین

به دامنه اضافی اد آن دامین گفته می شود. به عبارت دیگر توسط هر اد آن دامین می توان یک سایت مجزای دیگر روی هاست مورد نظر راه اندازی کرد. معمولا شرکت های هاستینگی که اد آن دامین نا محدود روی سرویس های خود ارائه می کنند هاست های بی کیفیتی دارند!

 

4.پارک دامین

به دامین های متصل پارک دامین گفته می شود. یعنی سایتی با چند دامین که هر کدام از دامین ها سایت اصلی را نشان می دهند. تعداد پارک دامین از اهمیت پایینی بر خوردار است. به خاطر لطمه زدن به سئوی سایت استفاده از پارک دامین پیشنهاد نمی شود.

 

5.ساب دامین

ساب دامین یعنی زیر دامنه سایت اصلی. از ساب دامین می توان برای راه اندازی بخشی مجزا در سایت استفاده کرد. مثلا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در سایتی می توان از آدرس shop.site.com استفاده کرد.

 

6.دیتابیس

به بانک اطلاعاتی دیتابیس می گویند. معمولا برای راه اندازی سایت های پویا با سیستم های وردپرس یا برای راه اندازی سیستمی در سایتی (فروشگاه اینترنتی) از دیتابیس برای ذخیره اطلاعات استفاده می شود.

 

7.کنترل پنل مدیریت

رابط کاربری بین کاربر و هاست است. از طریق کنترل پنل هاست می توان سایت مورد نظر را مدیریت کرد. به عنوان مثال ساخت دیتابیس، مدیریت ایمیل ها، مدیریت فایل ها و غیره را باید از طریق کنترل پنل مدیریت هاست انجام داد.

 

8.پشتیبان گیری کامل

پشتیبان گیری کامل به بک آپ گرفتن کل سایت گفته می شود که هم توسط کاربر انجام می شود و هم شرکت هاستینگ مورد نظر موظف است از سایت های میزبان شده به صورت اتوماتیک و منظم فول بک آپ بگیرد.

 

9.در دسترس بودن سرور

یکی از مهمترین مواردی که هم شما و هم هر شرکت هاستینگی باید به آن اهمیت بدهد در دسترس بودن سرور یا آپ تایم بودن آن است. معمولا شرکت های میزبانی وب ایران آپ تایم 99 درصد را تضمین می کنند. یعنی در طول ماه یک درصد از سرور در دسترس نخواهد بود! البته تضمین 100% آپ تایم بودن تقریبا محال است.

 

10.گواهینامه SSL

پروتکل SSL ، سایت مورد نظر را مجهز به پروتکل امن یا همان HTTPS می کند. معمولا این مورد را اکثر شرکت های هاستینگ به صورت رایگان ارائه می کنند که رایگان بودن آن از کیفیت آن کاسته و به نظر من استفاده نکردن از آن بهتر از استفاده کردن از آن است.

 

چرا در سئو سایت موفق نمی شوید؟

چرا با وجود این همه تلاش در سئو سایت موفق نمی شویم؟ چرا نمی توانیم سایت خود را در بهترین جایگاه در گوگل و بالاتر از رقبای خود برسانیم؟ چرا هر چه صبر می کنیم جایگاه سایت مان در نتایج جست و جو تغییری نمی کند؟

بسیاری از دوستان از من سوالات این چنینی می پرسند و گله از این دارند که چرا با وجود این همه تلاش و زحمتی که برای سئوی سایت خود می کشند تغییری در رتبه سایت خود در گوگل نمی بینند!

اشتباهات زیادی در سئو سایت وجود دارد که باعث می شود تا زحماتی که تا الان کشیده اید بی فایده باشد. قبلا بارها به این موضوع اشاره کرده ام که چون سئو زمان بر است باید کاملا درست انجام شود. اگر بعد از این همه صبر در سئو نتیجه مطلوبی نگیرید بازی را باخته اید.

در این مقاله قصد دارم در مورد اینکه چرا بعضی از دوستان با وجود این همه وقت و انرژی که برای آموزش سئو سایت خود می گذارند نتیجه خوبی نمی گیرند صحبت کنم. دلایلی که باعث می شود تا شما در سئوی سایت خود موفق نمی شوید را عنوان می کنم و به شما می گویم چه طور باید پروسه سئو سایت خود را طوری پیش ببرید که در نتیجه به موفقیت شما در سئو حاصل شود.

 

چرا در سئو سایت موفق نمی شوید؟

دلایل زیادی وجود دارد تا باعث این می شود که در سئو سایت خود موفق نشوید و هرچه قدر که تلاش می کنید نتیجه مطلوبی را مشاهده نمی کنید. خیلی از دوستان کلی وقت و انرژی برای کارشان می گذارند و در آخر هم به نتیجه قابل قبولی نمی رسند. تنها دلیل آن رعایت نکردن اصول سئو و نکات مهم است.

سایت خیلی از مشتریانم را دیده ام که به نکات خیلی مهم و کلیدی در سئو توجه چندانی نکرده اند. بسیاری از آن ها تنها کاری که انجام داده اند ساخت بک لینک برای ساخت خود بوده است. البته بک لینک خیلی مهم است ولی در سئو همه چیز به بک لینک ختم نمی شود.

در ادامه در مورد نکات مهمی در سئو صحبت می کنم که رعایت نکردن آن ها باعث می شود که نتیجه کار شما در سئوی سایتتان چندان مورد قبول شما واقع نشود. پس با من همراه باشید تا این نکات مهم را با شما در میان بگذارم.

 

انتخاب نادرست کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در سئو بسیار مهم هستند. به جرات می توانم بگویم اگر به درستی و هوشمندانه کلمات کلیدی مربوط به حوزه کاری خود را انتخاب کنید در سئو موفق می شوید. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، سئو سایت شما نیز آسان تر انجام می شود.

خیلی مهم است که مقالات سایت خود را با تمرکز روی کلمات کلیدی مهم و پر بیننده حوزه کاری خود تولید کنید. اشکال بسیاری از دوستان این است که مقالاتی کاملا بی هدف در مورد حوزه کاری خود می نویسند و در بلاگ سایت خود منتشر می کنند. بدون اینکه روی کلمه کلیدی خاصی تمرکز کنند و مقاله خود را روی آن سئو کنند مقاله مورد نظر را “فقط” می نویسند.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی پر طرفدار در حوزه کاری خود بهتر است از ابزار Google Keyword Planner استفاده کنید. همچنین برای اینکه مقالات خود را طبق کلمات کلیدی پر طرفدار حوزه کاری خود تولید کنید بهتر است از ابزار Google Trends استفاده کنید. با این ابزار می توانید کلمات کلیدی که فکر می کنید جست و جوی آن ها توسط کاربران خیلی بالاست را شناسایی کنید.

البته بارها به این مورد هم اشاره کرده ام که یکی از بهترین ابزارها در این زمینه استفاده از خود سایت گوگل است. سایت گوگل ابزار خوبی برای شناسایی کلمات و عبارات کلیدی پر طرفدار است.

 

تمرکز روی کلمات کلیدی خیلی سخت

یکی دیگر از اشتباهاتی که خیلی از دوستان مرتکب آن می شوند تمرکز روی کلمات کلیدی سخت است. مثلا اگر شما در حوزه آموزش سئو فعالیت می کنید دلیلی ندارد از همان روز اول روی کلماتی مثل “آموزش سئو” یا “سئو سایت” سایت خود را سئو کنید. البته هدف اصلی همین است ولی برای شروع نباید چنین کاری را کنید.

مطمئن باشید رقبای شما به سادگی در کلمات کلیدی سخت صفحه اول گوگل نیستند. سالیان سال زحمت کشیده اند که سایت خود را در آن جایگاه نگه داشته اند. پس فکر اینکه می توانید به سرعت سایت خود را در کلمات کلیدی سخت حوزه کاریتان بالا بیاورید را از ذهنتان بیرون کنید.

در ابتدا باید روی کلمات کلیدی آسان تر تمرکز کنید. کلماتی که رقابت در آن ها کمتر است ولی ممکن است طرفدار زیادی هم داشته باشند. همانطور که گفتم کلمات کلیدی خود را هوشمندانه انتخاب کنید. مثلا “آموزش رایگان سئوی وردپرس” خیلی آسان تر از کلید واژه “آموزش سئو” است.

پس همانطور که متوجه شدید بهترین مزیتی که کلمات کلیدی کم رقابت دارند این است که سئوی آن ها آسان تر انجام می شود. سعی کنید برای شروع روی کلمات کلیدی بلند تمرکز کنید و سپس بعد از مدتی سایت شما آمادگی این را دارد که روی کلمات کلیدی سخت هم بالا بیاید.

 

تمرکز روی صفحات بی اهمیت

اشتباه بسیاری از دوستان این است که روی صفحات بی اهمیت تمرکز می کنند. در صورتی که صفحه ای که سئو می کنید باید برای کاربر اهمیت داشته باشد. باید دارای محتوای عالی باشد. باید ارزشی را برای کاربر به همراه داشته باشد. باید بتواند بازدیدکننده را تبدیل به کاربر کند.

خیلی از سایت ها را دیده ام که فقط صفحه اصلی آن ها در نتایج جست و جو موجود است و خبری از لندینگ پیج ها و مقالات آن ها نیست! زمانی که وقت خود را روی سئوی سایت خود می گذارید باید صفحاتی از سایت خود را بالا بیاورید که از طریق آن ها بتوانید کاربران سایتتان را بیشتر کنید. نه فقط بازدیدکننده به سایت خود بیاورید و بعدش هم اتفاقی نیافتد.

در واقع ما سئو می کنیم تا کاربران سایت ما بیشتر شوند و در نهایت کاربرانی که جذب کرده ایم را به مشتری تبدیل کنیم. پس باید روی صفحاتی تمرکز کنیم که توانایی انجام این کار  را برای ما داشته باشند. به عنوان مثال باید روی لندینگ پیج های خود سئو کنیم. باید روی مقالاتی که برای بازاریابی محتوا تولید کرده ایم و با هدف اینکه محصول اصلی خود را به فروش برسانیم سئو کنیم.

اشتباه بسیاری از دوستان همین است. یعنی فقط می خواهند صفحه اصلی سایت خود را بالا بیاورند و فکر می کنند با این کار می توانند برتری خود را نسبت به رقبای خود نشان دهند. قافل از اینکه فقط با تمرکز روی صفحه اصلی سایت به هیچ وجه نمی توانند ترافیک سایت خود را بیشتر کنند و در نهایت اتفاق خاصی نمی افتد.

 

تولید محتوای ضعیف

یکی از دلایلی که افراد در سئوی سایت شکست می خورند عدم ارائه محتوای با کیفیت است. بسیاری از دوستان در تولید محتوای با کیفیت و غیر کپی ضعیف عمل می کنند. تولید محتوا کار سختی است ولی نه خیلی سخت! برای تولید محتوا نیازی نیست محتوایی از خود خلق کنید. بارها پیش آمده با جمع آوری اطلاعات از دیگر سایت ها محتوا تولید کرده ام. آن هم محتوایی که در گوگل رتبه خوب گرفته است. البته منظورم این نیست که باید از دیگر سایت ها کپی کنید!

سعی کنید روی محتوای سایت خود وقت بگذارید. کاری مهمتر از تولید محتوا ندارید. محتوایی تولید کنید که هدفی پشت آن باشد. استراتژی تولید محتوا داشته باشید و محتوایی را به هدف گرفتن رتبه خوب در گوگل تولید کنید. فراموش نکنید تا زمانی که محتوای خوب به کاربر ارائه ندهید سئو سایت و بالا آمدن در نتایج جست و جو بی فایده است.

 

خرید بک لینک

با خرید بک لینک هرگز موافق نبودم و نیستم ولی نه هر بک لینکی! بارها به این موضوع اشاره کرده ام که بک لینک هایی ارزش پول دادن را دارند که از سایت هایی با اعتبار بالا دریافت شوند و حتما هم محتوایی باشند. لینک خریدن از سرویس های وبلاگ دهی کاری اشتباه است که در بسیاری مواقع به سایت مورد نظر لطمه های زیادی را وارد می کند.

لینکی برای شما ارزش دارد که داخل محتوا باشد نه در سایت بار سایتی!

معمولا در خرید بک لینک، لینک هایی موقت به سایت مورد نظر داده می شود. سپس بعد از مدتی با تمدید نکردن همه آن ها پاک می شوند. و این یک فاجعه بسیار بزرگ است.

بک لینک هایی که بعد از مدتی پاک شوند بسیار به سایت لطمه می زند و باعث افت شدید رتبه سایت می شود. اگر تعداد بک لینک های پاک شده خیلی زیاد باشد، مطمئنا سایت مورد نظر پنالتی می شود.